Geçen altı yılda bir çok alanda internet ve web teknolojileri yeni bir devrim başlatmıştır. Bir çok araştırmacıya göre XML tabanlı web servisleri bu devrimin ikinci adımını oluşturacaktır. Web servisleri web ortamında yayınlanabilen, aranıp bulunabilen ve çağrılarak erişilebilen modüler uygulama fonksiyonlarıdır. Bu fonksiyonlar değişik kurumsal iş süreçlerini gerçekleştireceklerdir.
Web servisleri bir çok yazılım firması tarafından yoğun bir destek bulan bir modeldir. Web servisleri açık internet standartlarına dayanır. Henüz gelişme ve olgunlaşma aşamasında olan bu modelle ilgili olarak bu aşamada ortaya çıkan ve kullanılan çekirdek standartlar SOAP, WSDL ve UDDI'dır.
Web servisleri modelini destekleyen Microsoft, IBM, Sun, HP, Oracle ve daha bir çok firma bu konuda yoğun bir şekilde çalışmakta ve web servisleri yazılım ve uygulama geliştirme araçlarını geliştiricilere sunmaktadırlar. Bu konudaki firmaların yoğun desteğinden dolayı uygulama bütünleştirmesi konusunda ortaya çıkacak hakim ortamın web servisleri modeline dayanacağı yönündedir.
Web servislerindeki temel amaç işletme bilgi sistemlerindeki program modüllerinin etkileşimini sağlamaktır. Web servisleri web ortamında yayınlanabilen, aranıp bulunabilen ve çağrılarak erişilebilen modüler uygulama fonksiyonlarıdır. Bu fonksiyonlar değişik kurumsal iş süreçlerini gerçekleştireceklerdir. Web servisi kavramı destekçilerinden Frank Boss'a göre "İleride internet'te web sayfasından daha çok web servisi bulunacaktır.*"
Yeni nesil web uygulamaları web servisleri modeline dayanacaktır. Web servisleri ile, kurumlar işbirliği yaptığı satıcı, müşteri ve banka gibi diğer kurumlardaki iş süreçlerini birleştirerek daha iyi işlevsellik ve daha az maliyet gibi bir çok avantajlar sağlayacaklardır.
Gartner araştırma firmasının hazırladığı bir teknolojinin ortaya çıktıktan sonra olgunlaşarak üretkenlik aşamasına kadar olan "Hype (abartı) eğrisini" göstermektedir. Web servisleri şu anda üzerinde çok konuşulan, pazarlanan ve umut vadeden bir teknoloji olarak bu eğride "beklenti zirvesi" (Peak of Inflated Expectations) aşamasında olduğu gözlemlenmiştir. Gartner'a göre bu teknoloji iki yıl içinde olgunlaşarak üretkenlik aşamasına geçecektir.
T-Soft eticaret sistemleri, versiyon geliştirme süreçlerinde, dinamik olabilmek, ürün geliştirici çözüm ortakları ile hızlı ilerleyebilmek, e-ticaret yazılımındaki yapı veya mimari alt yapısal farklılıklarda müşterinin problem yaşamaması için web servis standartlarını oluşturmuş ve web servislerini kullandırmaktadır.
Bir e-ticaret uygulamasında web servisler pek çok noktada, en kritik veri aktarımlarında rol oynamaktadırlar. Örneğin bir ticari yazılım ile T-Soft e-ticaret sistemini entegre olarak çalıştırmak istendiğinde, web servisler sayesinde hatasız veri akışı sağlanmaktadır.
T-Soft eticaret sistemleri web servisleri ile yapılabilecek örnek uygulamalar;
Stok Aktarımı
Dış bir kaynaktan stok bilgisi, e-ticaret yazılımına web servisleri ile aktarılabilir. Dış bir kaynaktan stok bilgileri güncellenebilir ve resimler eklenilebilir-değiştirilebilir. T-Soft eticaret sisteminden, harici bir yazılıma, stok bilgisi çıkartılabilir.
Üye (Cari) Aktarımı
Dış bir kaynaktan üye bilgisi, e-ticaret yazılımına web servisleri ile aktarılabilir. Dış bir kaynaktan üye bilgileri güncellenebilir. T-Soft eticaret sisteminden, harici bir yazılıma, üye bilgisi çıkartılabilir.
Sipariş Aktarımı
T-Soft eticaret sisteminden, harici bir yazılıma, sipariş bilgisi, siparişte bulunan stok bilgileri ve fiyatları çıkartılabilir.
Cari Hareket Aktarımı
T-Soft eticaret sisteminde gerçekleşen cari hareketler, Satış ve Tahsilat bilgileri, harici bir yazılıma aktarılabilir.