Bir e-ticaret girişimcisinin en öncelikli bilmesi gerekenlerden birisi, tüketicinin beklentisidir. Tüketici satılanı almak zorunda değildir. Girişimci tüketicinin istediğini satmak durumundadır. Elektronik Ticaret, hem firmaların hem de tüketicilerin beklentilerinde ve davranış biçimlerinde değişiklik meydana getirdi. Digital ekonomiden önce güç firmalardaydı; ne üretirlerse satabiliyorlardı. Ama artık güç tüketicide ve önünde çok geniş bir yelpazede sunulan ürün/hizmet çeşitliliği var. İstenilen bilgiye dakikalar içerisinde ulaşılabiliyor. Sitelerde kendileri için ayrılan mesaj board larından şikayetlerini, memnuniyetsizliklerini dile getirebiliyorlar. Bu nedenle artık sanal mağazaların, burada satılan ürünlerin ve satış sonrası hizmetlerin, müşteri beklentilerini karşılayabilmesi çok daha önemli oldu.Ziyaretçilerin kendilerini rahat hissetmelerini sağlamak, ziyaretçileri gruplara ayırarak o segmente yönelik hizmet vermek ve sadık müşterileri ödüllendirmek e-ticaret te başarılı olmak için anahtar davranışlardandır.
E-ticaretin nasıl yapıldığını öğrenerek, kavram hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. Öncelikle bir T-Soft e-ticaret sistemleri ile anlaşarak, kendi e-ticaret paketinizi almalısınız. Şirketiniz vergi mükellefi olmalı ve sattığı ürünler için fatura kesebilmeli. Sattığınız ürünler kanuna ve ahlaka uygun olmalı. Tüketici Kanununa uygun davranmalısınız. Kredi kartı ile satış için bankanızdan Sanal POS edinmelisiniz. Kredi kartı güvenliği için SSL sertifikanız olmalı ( e-ticaret sistemi kapsamında sizin adınıza alıyoruz.). Açacağınız e-mağazada ise temel olarak şunlar bulunmalı: Ürünlerinize ait bilgiler (resimleri, fiyatları, özellikleri), müşteri destek bilgileri (sıkça sorulan sorular, ürün şikayeti iletme, müşteri anketleri), varsa, promosyon bilgileri vb.
E-Ticaretin faydaları ve farklılıkları nelerdir, hepsi bu başlıkta. Neden e-ticaret yapmalıyım? Ülkemizdeki e ticaret hacminin 15 milyar Dolar civarlarında olduğunu söylemiştik. Bu kadar kısa sürede e ticaretin bu denli hızlı büyüme kaydetmesi pek te şaşırtıcı değil. İnternet üzerinden ürün almanın veya satış yapmanın avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz;
Hep e-ticaret diyoruz ama acaba ülkemizde e-ticaretne durumda. İnternet üzerinden ilk e-ticaret satışı 1995 yılında amazon.com üzerinden bir kitapla olmuştu. Bugün internet üzerinden gerçekleşen e-ticaretin hacmi milyar Dolar, ülkemizde 15 milyar Dolar civarındadır. İnternetten alışverişin güvenli hale gelmesiyle birlikte e ticaret hacmi artış göstermiş ve hızla büyüyen e-pazarlar düşük yatırım ve işletim maliyetleri ile firmalar için cazip hale gelmiştir. E Ticaret düşük maliyetli ve milyonlarca kişiyi mağazamızda misafir ederek firmamızdaki ürünleri teşhir edebiliriz.
T-Soft e ticaret sistemleri, yazılım geliştirme serüveninin 12. yılına girerken, bir ürün olmaktan çıkarak bir platform haline geliyor. Sadece ülkemizde değil, dünyada geçerli bir platform olmanın tüm gereklilikleri bir bir yerine getirilerek, 12 yıl önce çakan bir kıvılcımın, yarın e ticaret dünyasını aydınlatan bir güneş olmasının kapıları aralanıyor. T-Soft e-ticaret platformu olarak Rest web servislerini duyuruyoruz. En gelişmiş web servis mimarisi ile rekoru bizde olan esneklik sınırlarınızı çok daha artırıyoruz. T-Soft ile yapılabilecekleri artık saymak imkansızlaşıyor. E-Ticaret pazarının kendine güvenen yazılımcılarına sesleniyoruz, T-Soft Geliştirici Merkezinde yerinizi alın, servislerinizi geliştirin, dünyanın dört bir yanında, her dilden yüzlerce proje için hizmet üretin, siz kazanın, e-ticaret sitelerine kazandırın. 3.parti uygulamalar ile çözümlerinizi e-ticaret pazarı ile buluşturun. Türkiye'nin en seçkin markalarının aralarında bulunduğu 2000'e yakın e-ticaret sitesinin büyümesine katkı sağlayın, siz de kazanın.
Çok sayıda ürün ile çalışan e-ticaret projeleri eğer XML ile ürün girişi yapmıyorlarsa, ürün resimlerini girerken zaman kaybı yaşayabilmektedirler. E ticaret sitesinde ürün resimlerini hazırlayan farklı bir departman var ise bu resimlerin toplu olarak girilmesi oldukça kolaylık sağlayacaktır. Yapılan son geliştirme ile ürünler için çoklu resim ekleyebilme özelliği geliştirilmiştir.
Doğuş grubunun büyük yatırımı ile başlattığı projesi N11.com GittiGidiyor, Sanal Pazar veYeni Çarşımdan sonra, C2C pazarına giriş yaptı. Pazarda tutunabilmek için büyük reklam veren site, tedarikçilerine de satış fırsatı sunuyor. Gelecekte başarılı olup olamayacağı çok soru işaretleri ile dolu bir proje olarak görünmek ile birlikte, bu siteye tedarikçi olarak ürününü koyan e-ticaret sitelerinin reklamın oluk oluk akıtıldığı bu günlerde bundan fayda sağlama ihtimali yüksek görünüyor. T-Soft XML altyapısı N11 ile uyumlu hale getirilmiş ve T-Soft e ticaret yazılımı kullanan müşterilerimizin sitelerindeki ürünleri kolayca N11'de XML üzerinden listeleyebilmesi sağlanmıştır. Eticaret pazarının daraldığı bu yaz aylarında müşterilerimiz böyle bir entegrasyon ile iş geliştirme yapmaları durumunda, işlerine fayda sağlayacağını düşünmekteyiz. T-Soft e-ticaret hep yanınızda