E-ticaret nasıl yapılır?
27.08.2016

E-ticaret nasıl yapılır?

E-Mağazada Nasıl Kar Edersiniz?

Tüm bu aşamaları geçip mağazanızı açmaya hazırsanız, sıra geldi satış yapmaya. Eğer mağazanızın çok kar etmesini istiyorsanız, şunlara dikkat etmenizde fayda var: İlgi çekici olmalı, e-­mağazanızı diğerlerinden farklılaştırmalısınız. İyi bir ürün ve satış stratejisi izlemelisiniz. Özellikli ürünlerinizi, kolayca bulunabilecek kategorilere bölerek ön plana çıkartmalısınız. Vitrininize koyacağınız ürünlerin fotoğraflan kaliteli ama az hacimli olmalı, Çünkü, yüksek çözünürlükteki resimler potansiyel alıcılarınızın bilgisayarında görülemeyebilir.

Mağazanız, kolay gezilebilir olmalı. Gezmek isteyenlerin önüne, "sitenize kayıt olma zorunluluğu", uzun ve bıktırıcı boşluklarla dolu bilgi formları vb. çıkartmayın.

Verdiğiniz servisleri ön plana çıkartın. Alınan ürünleri hızlı teslim etmek ve bunu vurgulayarak söylemek müşteriler üzerinde iyi etki bırakır. Bir e-posta yazışma adresi bağlantısını mutlaka ana sayfanıza (dükkanınızın girişine/vitrinine) koyun. Bu yolla, söz gelimi, ziyaretçilerin, ürünleriniz hakkındaki fikirlerini sorabilirsiniz. Ana sayfanızda "favori ürünlerinizi öne çıkararak" hızlı alışverişi yüreklendirin. Müşterilerinize detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlayın. Özel günlerde indirimler ve promosyonlar verin.

Sitenizi arama motorlarına kaydettirin. Arama motorları, web sayfalarını içlerinde kullanılan kelimelere göre indeksliyor. O yüzden, anahtar kelimeleri dikkatli seçmek, arama yapan müşterilerin e-mağazanızı bulmalarını kolaylaştırır. Ayrıca, sattığınız ürünleri, şirket adı gibi belirten kelimeleri metin içinde de belli aralıklarla kullanın. Fiyatların mümkün olduğu kadar ucuz olmasına dikkat edin. Çünkü internet üzerinden alışveriş yapan müşterileriniz bu kanalı hızlı ve ucuz olduğu için tercih ediyor. Web maliyetlerini düşüren bir kanal olduğu için, ürünlerinizi, piyasadan daha ucuza satıp aynı kan elde edebilirsiniz. Sergilediğiniz ürünleri, tıpkı bir mağazanın vitrinini yenilemesi gibi düzenli olarak yenileyin. Sitenize gelen bir ziyaretçi, bir kaç gün öncesine göre farklılıklar bulursa, sizi daha yakından takip etmeye başlayacaktır.

E- mağazanızın ismini, web adresini yazışmalarınızda, kartvizitinizde kullanarak tanıtımını yapabilirsiniz. Yaptığınız satışlar sonrasında kargo paketinin üzerine, mağazanızın tanıtıcı (URL, logo vb.) etiket kullanabilirsiniz.

Kaynak: KobiFinans

Belçika'da e-ticaret pazarı büyüklüğü ve Türkiye karşılaştırması
Belçika'da e-ticaret pazarı büyüklüğü ve Türkiye karşılaştırması

Geliştirmeler

Türkiye'de eTicaret pazarının geleceğini analiz etmek için Avrupa ülkelerine bakmamız yeterli Belçika'da e-ticaret pazarı büyüklüğü ve Türkiye karşılaştırması Belçika'da e-ticaret ile ilgili bugün yayınlanan veriler ışığında bir analiz yapmak istedik.     

Devamını Oku
27.08.2016
İnternete erişim engelleniyor mu?
İnternete erişim engelleniyor mu?

Geliştirmeler

İnternetin bütün dünyayı saran bir iletişim kanalı olmasının en güzel yanlarından birisi de, ilk baştan bu yana, internet erişiminin hiç engellenemeyeceği düşüncesi oldu belki de. Bugünler ülkemizde, erişim kısıtlama ile ilgili farklı gelişmeler meydana geliyor. Bir e-ticaret alt yapı sağlayıcı olarak, gündeme kendi açımızdan yaklaştık. Yaklaşık 1 aydır  Türkiye'de herkesi tedirgin eden gelişmeler üst üste yaşanmaya devam ediyor.   Bu gelişmeler, piyasalara durgunluk olarak yansıyınca,  gelişmeler iş dünyasını da ilgilendirmeye başladı. TBMM Plan ve Bütçe komisyonunda  kabul edilen torba yasa ile, internet erişimi ile ilgili kararlar alındı.  

Devamını Oku
27.08.2016
Dijital Reklam Pastası Büyüyor!
Dijital Reklam Pastası Büyüyor!

Geliştirmeler

Reklam deyince, gazete ve televizyon reklamları hep aklımıza gelir, oysa yeni dünya yani internet yep yeni reklam mecraları ile karşımıza çıkıyor. Gazeteler, televizyonlar, radyo ve açık hava reklamları derken internet hatta cep telefonu bile reklam alanı hâline geldi. Bu mecraların içerisinde ölçülebildiği için hızla büyüyen internet reklam pastasının Türkiye pazarının büyüklüğü 10 yıl önce 500 bin TL civarında iken geçen yıl itibarıyla 750 milyon TL'ye ulaştı.

Devamını Oku
27.08.2016
Yurtdışı online alışverişlerimiz hızla artıyor
Yurtdışı online alışverişlerimiz hızla artıyor

Geliştirmeler

Kendi kartlarımız ile yurtdışında yapılan online alışverişlerin artması bir çok açıdan değerlendirilebilir, ilk akla gelenlerden birisi yerli e-ticaret pazarında tüketicinin ulaşamadığı ürünleri yurt dışından tedarik ediyor olması olabilir. O zaman bu ürünleri tespit edip iç pazarda doğrudan satışa sunmak veya ikame ürünleri satışa sunmak oldukça önemli. Türkiye'deki Visa kart sahiplerinin geçen yılın ilk 9 ayında yurt dışındaki alışveriş sitelerinden yaptıkları harcamalar 2010'un aynı dönemine göre yüzde 34 artışla 268 milyon avroya ulaştı. 

Devamını Oku
27.08.2016
Kimler E-ticaret yapıyor?
Kimler E-ticaret yapıyor?

Geliştirmeler

Mevcut e-ticaret müşterilerinin demografik dağılımının bilinmesi, e-ticaret sitesi açarken doğru kararın verilebilmesi açısından büyük önem taşıyor. Tüketicinin henüz yeterince zenginleşmediği bir kategoride yola başlamak çok fazla sabır gerektirebilir. Milyonlarca mail, mesaj ve içerik trafiği hakkında en son rakamları hepimiz merak ederiz. Türkiye'de kaç kişinin interneti var? Bu insanlar internette ne yapıyor? soru örnekleri gibi yüzlerce soruyu merak edip dururuz. Bunlardan bazılarını sizlerle paylaşalım. Önce Türkiye'deki kitlenin cinsiyetine bakalım. Türk internet kullanıcısının %61'i erkek, %39'u kadın. Bunu  Facebook Reklamları  da doğruluyor.

Devamını Oku
27.08.2016
Mobil Ödeme devri başladı kredi kartının pabucu dama!
Mobil Ödeme devri başladı kredi kartının pabucu dama!

Geliştirmeler

Mobil ödeme çok yaygın olmamakla birlikte terih edilmeye başlanan bir ödeme yöntemi, bazı kanuni düzenlemelerin yapılması durumunda önünün çok açılacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Amerikalı Gartner Inc şirketi tarafından piyasalara ilişkin yapılan araştırmalar ışığında mobil ödeme sisteminin bu sene 140 milyondan fazla kişinin kullanması bekleniyor. İnternetMobil Ödeme Sistemi Giderek Yaygınlaşıyor Amerikalı Gartner Inc şirketi tarafından piyasalara ilişkin yapılan araştırmalar ışığında mobil ödeme sisteminin bu sene 140 milyondan fazla kişinin kullanması bekleniyor.

Devamını Oku
27.08.2016
E-ticaret'e yakın takip geliyor
E-ticaret'e yakın takip geliyor

Geliştirmeler

E-tiaret zaten iş modeli itibari ile takibe çok yatkın bir ticaret şekli. Hem para tahsilatı tarafında, hem de lojistik tarafında takip çok kolay. Devlet bu konuda adımları hızla atarak, kayıtlı ticareti artırmaya devam ediyor. İnternet üzerinden yapılan ticaret kayıt altına alınıyor. Kredi kartı kullanılarak gerçekleştirilen elektronik ticaretin vergilendirilmesi için de çalışma yapılıyor. AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, internet üzerinden ticaretin teknolojik gelişmelere paralel giderek yaygınlık kazanması ve yüksek hacimli alışverişlerle ortaya çıkan vergi kaybı, ilgili kuruluşları da harekete geçirdi.

Devamını Oku
27.08.2016
3D Güvenlik Dönemi Resmi Olarak Başladı
3D Güvenlik Dönemi Resmi Olarak Başladı

Geliştirmeler

3D güvenlik, internetten alışverişe olan güveni artıracak ve dolandırıcılığı minimize edecek harika bir teknoloji. İnternet artık ülkemizde ve tüm dünyada insaların ortak kullandığı bir yeni dünya oldu. Bu dünyada gerçek alış verişler dönemi çoktandır başlamıştı. Bunun yanında bu alışverişler yapılırken bir sorun ortaya çıktı. Tabiki Kredi Kartıyla Ödeme. İşte Kredi Kartı Online ödemelerine ekstra bir güvenlik geldi 3d Türkiye Bankalar Birliği, internet üzerinden kredi kartı ve banka kartıyla yapılan alışverişin güvenliğinin artırılması için geliştirilen 3D güvenlik doğrulama imkanının 1 Ocak itibarıyla kullanıma hazır hale getirildiğini bildirdi.

Devamını Oku
27.08.2016
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.